Scout byl náš první ultralehký letoun navržený dle klasické československé poválečné letecké estetiky s použitím moderních konstrukčních principů
Jak to všechno začalo?
Design a dědictví
Tvar Scoutu byl inspirován poválečným československým letectvím, odrážel bohatou českou leteckou historii a zároveň integroval pokročilé konstrukční techniky a materiály.
Hlavními kritérii při návrhu bylo pohodlí posádky, snadné ovládání letounu, vysoká bezpečnost a kvalitní zpracování. Díky nadstandardní šířce a výšce kabiny, polohovatelným pedálům a přirozené poloze sezení poskytuje pilotní prostor pohodlí i při dlouhých letech.
Co bylo hlavním účelem letadla?
Robustný podvozek umožňoval operovat i z méně kvalitních ploch. V provedení s motorem Rotax 912 ULS (100 hp) šlo Scouta provozovat i na kratších letištích. Díky výborným letovým vlastnostem byl vhodný i pro letecký výcvik.
Konstrukce
Drak letounu Scout byl vyroben z vysoce kvalitních materiálů, včetně letecké slitiny 6061 a oceli ASI 4130, což zajišťovalo pevnost a dlouhou životnost.
Systém řízení letu byl vybaven kuličkovými ložisky pro přesnější řízení.
Interiér
Pohodlí cestujících zajišťovala prostorná kabina o šířce 1,2m, nastavitelné pedály a promyšlené uspořádání všech ovládacích prvků.
Pohon zajišťoval osvědčený motor Rotax 912 ULS, který v kombinaci s balistickým záchranným systémem (BRS) zaručoval vysokou spolehlivost a bezpečnost.
Zkušenost
Na základě zkušeností, kterými jsme prošli při výrobě a vývoji Scoutu přicházíme s letounem Irbis – novým modelem určeným pro všechny budoucí generace!